Kinesiologytaping

Kinesiologytaping – zabieg plastrowania

Wsparciem pracy  fizjoterapeutycznej  jest kinesiology taping. Inne określenie tego zabiegu to taping lub plastrowanie dynamiczne, którego celem jest neutralizacja bólu i rozluźnienie mięśni w bolesnym obszarze ciała.

Czym jest kinesiologytaping?

W naszej Klinice Rehabilitacji oferujemy zabieg plastrowania dynamicznego, który polega na oklejeniu ciała specjalnymi taśmami, które mają na celu poprawienie stanu zdrowia, rozluźnienie mięśni i redukcję bólu. Zabieg ten jest całkowicie bezbolesny i pozwala pacjentowi na pełen relaks. Podczas zabiegu nie są wykorzystywane żadne substancje przeciwbólowe ani chemiczne, które miałyby wpływ na organizm.

Kinesiologytaping – jakie schorzenia leczy?

Metoda leczenia, jaka jest kinesiologytaping polecana jest osobom, które, na co dzień zmagają się z bólem różnych obszarów ciała. Szczególnie polecana jest osobom, które:

• doznały kontuzji lub urazów
  • w dolegliwościach bólowych stawów, mięśni , kręgosłupa,
  • obserwują u siebie wady klatki piersiowej lub kręgosłupa,
  • zmagają się z obrzękami limfatycznymi,
  • są w trakcie terapii blizn.

Oczywiście to nie wszystkie schorzenia, z którymi kierować się mogą pacjenci, którym zależy na skorzystaniu z zabiegu kinesiology tapingu. Leczenie tą metodą jest możliwe w przypadku praktycznie każdej części ciała. Plastrowanie dynamiczne często wykonywane jest w różnych rejonach ciała np na nadgarstkach, łopatkach, kręgosłupie, łydkach, a nawet na brzuchu.

Plastrowanie dynamiczne – sposób przeprowadzania zabiegu

Zabieg plastrowania dynamicznego, który przeprowadzamy w naszej Klinice rozpoczyna się od dobrania odpowiedniej techniki plastrowania do schorzenia, z którym zmaga się pacjent. Naciągniecie plastrów, dostosowujemy do lokalizacji umieszczania, a także do rodzaju problemu, jaki został zdiagnozowanych. Miejsce, w którym mają zostać przyklejone plastry, dokładnie oczyszczamy i dopiero po dokładnym osuszeniu naklejamy taśmy. Plastry należy utrzymać na ciele przez kilka dni, jednak czas nie powinien być dłuższy niż tydzień.

Jak przygotować się na zabieg?

Do zabiegu kinesiology tapingu nie potrzeba większego przygotowania. Wystarczy wygodne ubranie, które pozwoli na odsłonięcie wrażliwych części ciała lub na łatwe zdjęcie garderoby, które utrudniałaby dotarcie do miejsca schorzenia. Ważne jest też pozytywne nastawienie, które pozwoli się rozluźnić i bez stresu skorzystać z zabiegu. Przed zabiegiem nie zaleca się smarowania ciała żadnymi środkami , skóra powinna być czysta.