PNF - Prorioceptive  Neuromuscular  Facilitation

Metoda McKenziego – na czym polega terapia?

Do popularnych metod wykorzystywanych w fizjoterapii zaliczyć można metodę McKenziego, której zadaniem jest terapia i diagnoza przyczyn powstawania bólu w części lędźwiowej i szyjnej kręgosłupa, a także bólu stawów i barków. Skupienie się na objawach i przyczynach ich powstawania  powoduje, że metoda McKenziego jest skuteczna.

Czym jest metoda McKenziego?

Metoda McKenziego to proponowany  sposób leczenia, którego zadaniem jest zmniejszenie bólu i szybkie odzyskanie sprawności. Skupiamy się na pomocy pacjentom, którzy odczuwają dyskomfort w okolicy kręgosłupa i prowadzimy terapię w taki sposób, aby dogłębnie leczyć przypadłości tak, żeby unikać nawrotów choroby. Rehabilitacja według zasad McKenziego to bardzo skuteczna metoda leczenia bólu.

Jakie schorzenia leczy się przez wdrożenie terapii McKenziego?

Uciążliwy ból to bardzo często powód złego samopoczucia i ograniczenia swobody ruchu. Aby tego uniknąć, warto regularnie ćwiczyć i utrzymywać stałą aktywność fizyczną, która pomaga w profilaktyce chorób kręgosłupa. U wielu osób to zazwyczaj niewystarczająca ilość ruchu, a także innego rodzaju wady mają wpływ na pojawienie się uporczywego bólu. Dlatego też takich objawów nie można bagatelizować i trzeba na niego szybko reagować. Z metody McKenziego mogą skorzystać osoby, u których pojawiają się bóle kręgosłupa, a także inne dolegliwości takie jak:

• rwa kulszowa,
  • dyskopatia piersiowa,
  • dyskopatia lędźwiowa,
  • dyskopatia szyjna,
  • bóle spowodowane uciskiem nerwów,
  • rwa barkowa.

Te uciążliwe dolegliwości bardzo często utrudniają codzienne funkcjonowanie. Osoby, które powinny rozważyć rozpoczęcie skutecznej terapii metodą McKenziego, która bardzo szybko przyniesie wymierne efekty.

Sposób przeprowadzania terapii McKenziego w naszej klinice

Przed rozpoczęciem terapii przeprowadzamy wywiad z pacjentem i badanie, które ma pokazać, jak dolegliwości bólowe wpływają na zakres ruchu pacjenta. Na tej podstawie przypadłość indywidualnych pacjentów zostaje sklasyfikowana. Po wstępnej klasyfikacji możemy rozpocząć leczenie, które opiera się na doborze określonych ćwiczeń, dopasowanych do zdiagnozowanych schorzeń. Tak realizowana terapia bardzo szybko przynosi zadowalające rezultaty i pozwala pacjentom odczuć ulgę w bólu.

Jak przygotować się do zabiegu?

Przed konsultacją w naszej klinice nie potrzeba specjalnego przygotowania. Ważne jednak, aby pacjent czuł się swobodnie i nie miał ograniczonych ruchów. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem będzie wybór wygodnych ubrań, które pozwolą na przeprowadzenie diagnozy, a następnie na rehabilitację.